Saturday, November 15, 2008

4Sc1 2008 - Tugasan Pertama

Tahun depan, insya-Allah saya akan mengajar tingkatan 5 Sc 1 yang sekarangni 4 Sc 1. Sebelum ini Pn Siti Normah yang mengajar kelas ini tetapi kerana beliau dinaikkan pangkat menjadi Penolong Pengetua bahagian rendah tahun depan maka kelas ini diambil alih sementara oleh guru baru, kalau tak silap sejak bulan 9 yang lalu. Tapi tahun depan, saya akan mengambil alih kelas ini jika tiada sebarang pertukaran lain dibuat.


Oleh itu, pada hari Khamis yang lalu, saya mengambil kesempatan untuk berjumpa dengan mereka dan memberitahu mereka tentang hal ini dan apa yang saya jangkakan dan harapkan daripada mereka. Sebanyak sedikit saya berharap bahawa mereka akan memahami saya dan menerima saya serta memberikan kerjasama yang sebaik mungkin demi masa depan mereka juga.


Impression pertama saya terhadap mereka (i think i'll keep it to myself, hahaha) ialah hmmmm mereka ok dan boleh diajar.(walaupun ramai yang nampak blurrrrrrr). So, 4 Sc 1 students..Be prepared!!!!Your lessons starts 'yesterday'.....




Your first assignment.



Ini ialah soalan SPM. Saya mahu anda semua menjawab soalan ini dan mematuhi keperluannya. Anda dikehendaki menghantar karangan anda selewat-lewatnya pada hari Rabu 19 November 2008. Hantar kepada lezahzaini@yahoo.com . Karangan anda hendaklah asli. Saya akan menanda kertas anda dan sebarang pembetulan akan dilakukan dengan warna merah. Karangan yang bertuah akan dipostkan ke blog ini.



Soalan:


Gambar di bawah menunjukkan sebahagian daripada fenomena pencemaran sungai. Huraikan pendapat anda tentang punca-punca pencemaran sungai. Panjang huraian hendaklah antara 200 hingga 250 patah perkataan.



Soalan tamat.


Anda seharusnya memanfaatkan cuti akhir tahun ini dengan banyak membaca dan membuat latihan-latihan penulisan. Jangan bazirkan masa.

No comments: